Bagaż rejestrowany

Bagaż rejestrowany 10 kg: Jeśli chcesz odprawić bagaż, możesz dodać do rezerwacji bagaż rejestrowany 10 kg. Bagaż należy nadać przy stanowisku odprawy na lotnisku przed kontrolą bezpieczeństwa i umieścić w luku bagażowym samolotu.

Bagaż rejestrowany 20 kg: Jeśli potrzebujesz większego limitu bagażu, możesz dodać bagaż rejestrowany do 20 kg do swojej rezerwacji. Każdy pasażer może zakupić do 3 sztuk bagażu rejestrowanego 20 kg.

Zasady Dotyczące Bagażu.

Bagaż podręczny

Pierwszeństwo wejścia i 2 sztuki bagażu podręcznego: Umożliwia to wniesienie na pokład małej torby osobistej (40 x 20 x 25 cm), która musi zmieścić się pod siedzeniem pasażera z przodu oraz bagażu do 10 kg (55 x 40 x 20 cm), który musi zmieścić się  w schowku nad siedzeniem. Pierwszeństwo umożliwia również wejście na pokład w pierwszej kolejności, korzystając z kolejki do pierwszeństwa wejścia na pokład przy bramce.

Wszystkie nasze taryfy obejmują jedną małą torbę osobistą, którą można zabrać na pokład, np. torebkę lub torbę na laptopa (40 x 20 x 25 cm), która musi mieścić się pod siedzeniem pasażera z przodu. Jeśli potrzebujesz większego bagażu, możesz skorzystać z różnych opcji.

Zasady Dotyczące Bagażu.

Uszkodzony, opóźniony lub zgubiony bagaż

Zgłoszenie zagubionego, opóźnionego lub uszkodzonego bagażu rejestrowanego należy dokonać w biurze rzeczy zagubionych na lotnisku docelowym. Po zgłoszeniu otrzymasz protokół niezgodności mienia (PIR) zawierający 10-znakowe odniesienie do pliku, które pozwoli Ci śledzić bagaż. Następnie, aby złożyć reklamację, należy wypełnić formularz reklamacyjny Ryanair, uwzględniając odniesienie do pliku z protokołu PIR. Reklamacje mogą być rozpatrywane wyłącznie po zgłoszeniu na lotnisku docelowym i otrzymaniu protokołu PIR.

Formularz Reklamacji Bagażu.

Zmiana nazwiska

Pełnej zmiany nazwiska można dokonać przez internet do 24 godzin przed planowanym odlotem lub do 2 godzin przed planowanym odlotem, kontaktując się z nami za opłatą 580 zł (patrz tabela opłat). Opłata można dokonać kontaktując się z nami. Zmiany zostaną wprowadzone przez nasz zespół obsługi klienta.

W przypadku pomyłki przy wypełnianiu danych pasażerów  kolejność  imienia i nazwiska pasażera można zamienić raz bezpłatnie do 48 godzin od dokonania rezerwacji.

Zasady Dotyczące Bagażu.

Kiedy przysługuje mi zwrot kosztów?

– Twój lot został odwołany;

– Opóźnienie lotu wyniosło powyżej 5 godzin; Jeśli Twój planowany czas odlotu zostanie opóźniony o co najmniej 5 godzin;

– W przypadku bardzo poważnej choroby lub śmierci pasażera z rezerwacji lub śmierci bliskiego członka rodziny, który nie podróżuje z Tobą.

– Dla rezerwacji przez  biura podróży  online, proces zwrotu  może  trwać do 5 dni roboczych, z powodu weryfikacji danych przed przetworzeniem.

Ogólne zwroty kosztów.

Bagaż rejestrowany

Bagaż rejestrowany 10 kg, 20 kg, 26kg, 32kg: Twój bagaż rejestrowany nie może być większy niż: Szerokość: 149 cm; Wysokość: 119 cm; Długość: 171 cm. Kółka/uchwyt może zwiększać wymiary bagażu maksymalnie o 5 cm.

Wykup dodatkowego bagażu: Możesz to zrobić w trakcie odprawy online do trzech godzin przed wylotem. Możesz też zapłacić po przybyciu na lotnisko, ale opłata będzie znacznie wyższa. Jeśli jest to możliwe, zalecamy rezerwację online.

Zasady Dotyczące Bagażu.

Bagaż podręczny

Bagaż podręczny 10 kg: Twój bagaż podręczny nie może być większy niż: Szerokość: 55 cm; Wysokość: 40 cm; Długość: 23 cm. Bagaż musi zmieścić się w schowku nad fotelami.

Jeśli wykupisz usługę WIZZ Priority (lub masz do niej prawo na podstawie pakietu WIZZ Privilege Pass, WIZZ GO lub WIZZ Plus), będziesz mieć prawo do wniesienia na pokład jednej sztuki bezpłatnego bagażu podręcznego (maks. wymiary 40 x 30 x 20 cm)*) i dodatkowej „podręcznej walizki na kółkach” (maks. 55 x 40 x 23 cm)*; z kółkami lub bez, ale nie może przekraczać limitów wymiarowych i wagowych).

Zasady Dotyczące Bagażu.

Uszkodzony, opóźniony lub zgubiony bagaż

Zgłoszenie zagubionego bagaż możesz zgłosić w obszarze tranzytowym, gdzie pracownik pomoże w wypełnieniu raportu niezgodności mienia (PIR). Jeśli bagaż nie zostanie odnaleziony w ciągu 21 dni od zgłoszenia jego utraty na lotnisku docelowym, Wizz Air będzie odpowiedzialny za ewentualne straty. W przypadku błędnej identyfikacji bagażu przez innego pasażera, wszelkie koszty ponosi ten pasażer, a nie linia lotnicza. Aby przyspieszyć zwrot nieprawidłowo obsłużonego bagażu, należy oznaczyć każdą sztukę bagażu nazwiskiem, inicjałami i adresem przed odprawą. Chociaż staramy się dostarczyć rejestrowany bagaż tym samym lotem co pasażer, zdarzają się przypadki, że bagaż zostaje przewieziony innym lotem z powodów operacyjnych lub bezpieczeństwa, za co linia lotnicza nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie dostarczenia.

Formularz Reklamacji Bagażu.

Zmiana nazwiska

Pełnej zmiany nazwiska można dokonać przez internet do 24 godzin przed planowanym odlotem lub do 2 godzin przed planowanym odlotem, kontaktując się z nami za opłatą 580 zł (patrz tabela opłat). Opłata można dokonać kontaktując się z nami. Zmiany zostaną wprowadzone przez nasz zespół obsługi klienta.

W przypadku pomyłki przy wypełnianiu danych pasażerów  kolejność  imienia i nazwiska pasażera można zamienić raz bezpłatnie do 48 godzin od dokonania rezerwacji.

Zasady Dotyczące Bagażu.

Kiedy przysługuje mi zwrot kosztów?

– Twój lot został odwołany.

– Opóźnienie lotu wyniosło powyżej 5 godzin; Jeśli Twój planowany czas odlotu zostanie opóźniony o co najmniej 5 godzin.

– Możesz anulować swoją rezerwację i otrzymać zwrot całkowitego kosztu anulowanego lotu w cenie zakupu.

– Możesz anulować swoją rezerwację i otrzymać zwrot w formie środków WIZZ pełnej wartości kwoty zapłaconej za dany lot na konto WIZZ. Te środki możesz wykorzystać na zakup dowolnego lotu/usług Wizz Air w przyszłości.

Ogólne zwroty kosztów.